Toyota Aqua po liftingu – mały hybrydowy hatchback w stylu Priusa
Toyota zaprezentowała odświeżoną wersję subkompaktowego hatchbacka Aqua. Model otrzymał nową stylistykę inspirowaną większym Priusem, delikatnie zmodyfikowane wnętrze oraz ulepszony układ hybrydowy.
Z przodu pojawiły się reflektory LED w standardzie, a w wyższych wersjach łączy je świecąca listwa. Przeprojektowane zderzaki wydłużyły auto o 30 mm, do 4080 mm, natomiast węższe lusterka zmniejszyły szerokość o 30 mm. Tylna klapa została częściowo polakierowana na czarno, co wizualnie powiększa szybę.
W kabinie zmiany są subtelne: cyfrowe zegary mają teraz ekran 7-calowy, a centralny system multimedialny bazowo urósł z 6 do 8 cali. W droższych wersjach pozostał 10,5-calowy panel. Dodano złącze HDMI i elektryczny hamulec postojowy sterowany przyciskiem. Zaktualizowano także pakiet systemów bezpieczeństwa.
Napęd pozostał bez większych zmian – to 1,5-litrowy wolnossący silnik benzynowy (91 KM) współpracujący z 80-konnym motorem elektrycznym i przekładnią e-CVT. Opcjonalnie można zamówić napęd na cztery koła E-Four, gdzie mały, 6-konny silnik elektryczny na tylnej osi wspiera auto przy ruszaniu.
Zmieniono akumulator – zamiast litowo-jonowego zastosowano niklowo-metalowo-wodorkowy o pojemności 5,0 Ah (wcześniej 4,3 Ah). Nowością jest również adaptacyjny system rozdziału siły hamowania, wcześniej dostępny tylko w luksusowych modelach jak Alphard czy Century.
Toyota Aqua jest już dostępna w Japonii w różnych wariantach, w tym w sportowym wydaniu przygotowanym przez dział Modellista. Ceny startują od około 61 000 zł.