Toyota Aygo X – teraz jako sportowy hybrydowy crossover z wersją GR Sport
Toyota odświeżyła swoją najmniejszą europejską propozycję w segmencie crossoverów – Aygo X. Największą nowością jest nowa hybrydowa jednostka napędowa, która zastępuje dotychczasowy, litrowy silnik benzynowy. Aygo X zyskał także sportową odmianę GR Sport, co czyni go bardziej dynamicznym niż kiedykolwiek wcześniej.
Wcześniejszy silnik o mocy 72 KM ustąpił miejsca układowi hybrydowemu opartego na 1,5-litrowym silniku spalinowym, generującemu 116 KM. Oznacza to wzrost mocy aż o 44 KM, co pozwala Aygo X znacznie poprawić osiągi – sprint do 100 km/h trwa teraz mniej niż 10 sekund, zamiast wcześniejszych 15,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa według deklaracji producenta wynosi 3,8 l/100 km.
Toyota nie zdradziła, czy nowy Aygo X potrafi poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym, ale wiadomo, że akumulator hybrydy zamontowano pod tylną kanapą w układzie dwurzędowym.
Choć rozstaw osi (2430 mm) pozostał bez zmian, przedni zwis został wydłużony o 76 mm. Model zyskał również odświeżoną stylistykę przodu z nowym kształtem maski, atrapą chłodnicy i reflektorami.
Aygo X GR Sport wyróżnia się agresywniejszym wyglądem – czarną maską, sportowymi detalami nadwozia i dedykowanymi felgami. Zmieniono także ustawienia zawieszenia: zastosowano inne amortyzatory, sprężyny oraz zmodyfikowany układ wspomagania kierownicy.
W kabinie znalazły się nowości takie jak odświeżony zestaw wskaźników z ekranem 7 cali, poprawiona klimatyzacja i lepsze wygłuszenie wnętrza.
Sprzedaż odświeżonego Aygo X i jego wersji GR Sport w Europie rozpocznie się pod koniec 2025 roku. Wkrótce po nim w gamie Toyoty pojawią się kolejne nowości, w tym kompaktowy SUV Land Cruiser FJ, inspirowany stylistyką większego Land Cruisera Prado.