Toyota Land Cruiser Prado jako miękki hybrydowy diesel - Europa szykuje się do zmian w gamie
Toyota oficjalnie zaprezentowała nową, elektryfikowaną wersję europejskiego Land Cruisera Prado (znanego też jako Land Cruiser 250 lub po prostu Land Cruiser, zależnie od rynku). Model otrzymał 48-woltowy układ mild hybrid oparty na sprawdzonym 2,8-litrowym silniku wysokoprężnym o mocy ponad 200 KM. Pierwsze dostawy mają ruszyć pod koniec roku, a klasyczna, niezelektryfikowana wersja z czasem zniknie z oferty w Europie.
Nowy układ hybrydowy bazuje na niedużym silniku elektrycznym-generatorze oraz kompaktowej baterii litowo-jonowej o pojemności 4,3 Ah i masie 7,6 kg, umieszczonej pod podłogą bagażnika. Silnik elektryczny generuje do 16 KM i 65 Nm momentu obrotowego – wystarczająco, by wspierać auto podczas ruszania, manewrów w terenie oraz odzyskiwania energii z hamowania.
Zastosowanie systemu mild hybrid pozwala również na płynniejsze działanie systemu start-stop oraz poprawia komfort jazdy dzięki lepszej reakcji przy niskich prędkościach.
Toyota zapewnia, że dodanie układu elektrycznego nie ograniczy możliwości terenowych modelu. Land Cruiser Prado w wersji hybrydowej wciąż może brodzić w wodzie do głębokości 700 mm, a nowe komponenty zostały zaprojektowane i rozmieszczone tak, by nie wpływały na dzielność w trudnym terenie.
Warto dodać, że równolegle brytyjski oddział Toyoty pokazał kolejną wersję Land Cruisera - użytkowego furgona z dwumiejscową kabiną i przestrzenią ładunkową o pojemności 2000 litrów. To kolejny dowód na to, że gama modelowa kultowej terenówki stale się rozszerza i dostosowuje do potrzeb różnych grup odbiorców.