Volkswagen prezentuje budżetowy crossover Tera – rywal Renault Kardian i Fiat Pulse
Niemiecka marka oficjalnie zaprezentowała nowy, kompaktowy SUV Volkswagen Tera, który został zaprojektowany głównie z myślą o rynkach Ameryki Łacińskiej. Model zadebiutował podczas karnawału w Rio de Janeiro, gdzie Volkswagen ujawnił jego pełny design i pierwsze oficjalne zdjęcia. Produkcja zostanie uruchomiona w Brazylii, a w przyszłości Tera trafi do sprzedaży także w innych krajach regionu.
Volkswagen Tera bazuje na platformie MQB-A0, znanej m.in. z modeli Nivus, T-Cross i Polo. Choć marka jeszcze nie ujawniła pełnych wymiarów, brazylijskie media podają, że długość auta wynosi około 4 metrów, a rozstaw osi to 2566 mm – identycznie jak w VW Polo.
Tera wyróżnia się agresywnymi zderzakami, muskularnymi nadkolami i plastikowymi osłonami ochronnymi wokół nadwozia. Przednie i tylne reflektory wyposażone są w charakterystyczne LED-owe akcenty, a tylne światła są połączone czarną listwą, choć nie ma w niej podświetlenia. Samochód otrzymał 17-calowe felgi i subtelną „paschalną” grafikę na tylnej szybie, przedstawiającą sylwetki modeli VW Beetle, Gol oraz Tera – co podkreśla jego „ludowy” charakter.
We wnętrzu uwagę zwraca duży ekran multimedialny umieszczony na desce rozdzielczej, a nie zintegrowany z nią, co odróżnia Tera od innych modeli VW. Bogatsze wersje wyposażenia będą obejmować cyfrowe zegary, klimatyzację sterowaną dotykowo, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, adaptacyjny tempomat oraz systemy wspomagające jazdę, takie jak automatyczne hamowanie i asystent pasa ruchu.
Na zdjęciach i podczas prezentacji modelu w Rio de Janeiro widoczny jest emblemat „TSI”, co sugeruje obecność 1,0-litrowego turbodoładowanego silnika o mocy 116 KM, znanego z modelu Polo. W tej konfiguracji będzie on współpracował z sześciobiegową automatyczną skrzynią. W podstawowej wersji Tera ma otrzymać trzycylindrowy, wolnossący silnik 1.0 o mocy 84 KM, sparowany z manualną skrzynią biegów. Jak na rynek brazylijski przystało, silniki będą przystosowane zarówno do benzyny, jak i etanolu. Napęd – niezależnie od wersji – będzie przekazywany wyłącznie na przednie koła.
Volkswagen Tera trafi do sprzedaży w Brazylii w najbliższych miesiącach. Oczekiwana cena podstawowej wersji wynosi około 100 000 reali (ok. 85 000 zł według kursu z 1 marca). Dla porównania, hatchback VW Polo kosztuje tam od 96 500 reali (82 000 zł), a VW Nivus – od 143 900 reali (122 000 zł).