Yangwang U9 Track Edition – elektryczny hipersamochód z mocą ponad 3000 KM
W chińskiej bazie homologacyjnej pojawiły się zdjęcia i dane nowej odmiany elektrycznego hipersamochodu Yangwang U9. Nie jest to modernizacja aktualnej wersji, lecz zupełnie nowa konfiguracja przeznaczona na tor wyścigowy – Track Edition.
Standardowy U9, zaprezentowany w ubiegłym roku, ma cztery silniki elektryczne o mocy 240 kW każdy (łącznie 1306 KM), przyspiesza do 100 km/h w 2,36 sekundy i rozwija prędkość maksymalną ponad deklarowane 309 km/h – na torze w Papenburgu osiągnął rekordowe 391,94 km/h, stając się najszybszym chińskim samochodem w historii. Jego bateria o pojemności 80 kWh zapewnia do 450 km zasięgu w cyklu CLTC.
W wersji Track Edition moc każdego z czterech silników wzrośnie do 555 kW (ok. 755 KM), co daje łączną moc około 3019 KM – o prawie 1000 KM więcej niż w Rimac Nevera R, który dysponuje 2107 KM i jest rekordzistą wśród elektryków pod względem prędkości (431,45 km/h). Według dokumentacji homologacyjnej prędkość maksymalna U9 Track Edition wyniesie 350 km/h.
Spekuluje się, że nowe jednostki napędowe dostarczy firma BYD – matka marki Yangwang. To te same silniki, które w wersji pojedynczej stosowane są w modelach Han L i Tang L. Mogą one osiągać nawet 30 511 obr./min i generować do 580 kW (789 KM) mocy.