Afeela pod ostrzałem – dealerzy w Kalifornii pozywają Sony i Hondę

Wiadomości  Źródło zdjęć: Afeela

Jak podaje Automotive News, wspólne przedsięwzięcie Sony i Hondy – Sony Honda Mobility – jeszcze nie rozpoczęło sprzedaży swojego pierwszego elektryka Afeela 1, a już trafiło do sądu. Powód? Planowana strategia sprzedaży bezpośredniej, która wzbudziła opór amerykańskich dealerów.

Stowarzyszenie Dealerów Nowych Samochodów w Kalifornii złożyło pozew do sądu wyższego hrabstwa Los Angeles. Dealerzy argumentują, że pomijanie tradycyjnych punktów sprzedaży jest ciosem w 161 salonów Hondy i Acury działających w stanie. Według nich to właśnie dealerzy przez dekady budowali reputację marek i zapewniali klientom obsługę posprzedażową.

W pozwie podkreślono również, że bezpośredni model sprzedaży ogranicza transparentność cen i pozbawia klientów należytego wsparcia serwisowego.

Sony Honda Mobility już teraz otwiera w Kalifornii studia pokazowe Afeela – przestrzenie ekspozycyjne, które działają w ograniczonym czasie. W planach są też specjalne centra dystrybucyjne. Pierwszy elektryczny model Afeela pojawi się w dwóch wersjach, wycenionych na 89 900 i 102 900 dolarów (ok. 330 tys. i 376 tys. zł).