Aito M7 po modernizacji
W Chinach oficjalnie zadebiutował odświeżony Aito M7 - popularny SUV opracowany przez markę Aito we współpracy z Huawei. Jak informuje CarNewsChina, sprzedaż w Chinach ruszy we wrześniu, a później model pojawi się także na rynkach zagranicznych pod nazwą Aito Seres. Modernizacja ma na celu odwrócenie trendu spadkowego. Sprzedaż M7 w pierwszym półroczu 2025 roku spadła aż o 71% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Pod względem wymiarów SUV pozostał bez zmian: 5020 mm długości, 1945 mm szerokości i 1760 mm wysokości przy rozstawie osi 2820 mm. Różnice widać w stylistyce. Nowy M7 otrzymał przeprojektowaną przednią i tylną optykę, zamknięty panel zamiast atrapy chłodnicy, inne klamki i nowe zderzaki. Całość sprawia bardziej nowoczesne i aerodynamiczne wrażenie. Do palety kolorów dodano również nowy odcień koralowo-czerwony.
Od strony technicznej Aito M7 otrzymał hybrydowy układ napędowy typu EREV (range extender), znany już z większego modelu M8. W topowej wersji auto oferuje napęd na wszystkie koła, dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 526 KM oraz silnik benzynowy 1.5 turbo (158 KM) służący jako generator. Bazowy wariant najprawdopodobniej pozostanie tylnonapędowy i otrzyma 304-konny silnik elektryczny.
Producent nie ogłosił jeszcze oficjalnych cen, ale oczekuje się, że będą one zbliżone do obecnych, od 249 800 do 329 800 juanów, czyli około 128 000 do 170 000 złotych według aktualnego kursu. Nowy Aito M7 otrzymał również zaktualizowany zestaw systemów wspomagających kierowcę ADAS ADS 4 od Huawei, w tym nowy lidar zainstalowany na dachu.
Modernizacja M7, zarówno w zakresie stylistyki, jak i technologii, może znacząco poprawić pozycję modelu na rynku i ponownie przyciągnąć klientów szukających zaawansowanego, wydajnego SUV-a klasy premium.