Audi e-tron GT quattro – nowa, najbardziej przystępna wersja elektrycznego sedana
Rodzina elektrycznych modeli Audi e-tron GT powiększyła się o nową wersję bazową. Odmiana o nazwie quattro oferuje mniej mocy niż pozostałe warianty, ale wyróżnia się najdłuższym zasięgiem i najniższą ceną w gamie. Cennik w Niemczech otwiera kwota 108 900 euro.
Nowa wersja e-tron GT quattro rozwija 503 KM mocy ciągłej, a dzięki funkcji launch control chwilowo zwiększa moc do 585 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,0 sekundy – o 0,6 sekundy więcej niż w dotychczasowej wersji bazowej S e-tron GT, która dysponuje 679 KM i rozpędza się do setki w 3,4 sekundy.
Każdy wariant e-tron GT wyposażony jest w ten sam akumulator o pojemności 105 kWh. W przypadku nowego quattro, zoptymalizowane zarządzanie energią i niższa moc silników pozwalają osiągnąć imponujący zasięg do 622 kilometrów według normy WLTP. To najlepszy wynik w całej gamie e-tron GT.
Dodatkowy zasięg udało się uzyskać również dzięki zmniejszeniu masy – quattro waży o 30 kilogramów mniej niż S e-tron GT. Bateria obsługuje szybkie ładowanie z mocą do 320 kW. W praktyce oznacza to, że w ciągu 10 minut można uzupełnić energię na 285 km jazdy.
Audi chwali się również aerodynamicznym współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,24 oraz inteligentnym systemem rozdziału momentu obrotowego między osiami. Bagażnik oferuje do 405 litrów pojemności.
To nie koniec ofensywy Audi na rynku pojazdów elektrycznych. Pod koniec kwietnia marka zaprezentowała w Szanghaju nowy model E5 Sportback przeznaczony dla rynku chińskiego, którego zasięg ma wynosić aż 770 km.