BMW XM 2026: koniec wersji V8, ale tańsza hybryda z „szóstką” zostaje

Wiadomości  Źródło zdjęć: BMW

BMW ogłosiło zmiany w gamie modelu XM na rok modelowy 2026. Flagowy SUV M, który zadebiutował w 2022 roku jako pierwszy samochód tej dywizji stworzony od podstaw, straci jedną ze swoich początkowych wersji silnikowych.

Z oferty znika podstawowa wersja hybrydowa oparta na silniku V8 o mocy 653 KM i 800 Nm momentu obrotowego. To oznacza, że konfiguracja z 4,4-litrowym V8 pozostanie dostępna tylko w topowym wariancie XM Label, gdzie układ hybrydowy osiąga aż 748 KM i 1000 Nm. Mimo to, najtańsza wersja XM nie zniknie całkowicie – zastąpi ją odmiana oparta na sześciocylindrowym silniku z turbodoładowaniem. W tej konfiguracji hybryda rozwija 475 KM i 700 Nm.

Model XM Label przeszedł lekką aktualizację: dodano nowe kolory nadwozia, nowe opcje wykończenia wnętrza, a standardowe felgi 21” zastąpiono 22-calowymi (dostępne są także opcjonalne 23”). Zwiększono również moc pokładowej ładowarki z 7,4 do 11 kW, choć producent nie podaje szczegółów dotyczących skrócenia czasu ładowania.

BMW XM na rok 2026 zostanie oficjalnie zaprezentowany 14 czerwca podczas wyścigu 24h Le Mans. Ceny w Niemczech zaczynają się od 133 800 euro (ok. 585 000 zł), a topowy wariant Label to wydatek minimum 183 400 euro (ok. 802 000 zł).

We wrześniu natomiast BMW planuje premierę całkowicie nowego elektrycznego SUV-a iX3 na platformie Neue Klasse. Dzięki nowym bateriom pojazd ma oferować zasięg nawet do 800 km.