Ekstremalny koncept Hyundai Crater zapowiada nowy kierunek terenowych modeli marki
Hyundai zaprezentował w USA nowy off-roadowy projekt o nazwie Crater, który pełni na razie rolę eksperymentalnego konceptu, mającego do granic możliwości rozwinąć ideę wersji XRT. Producent oficjalnie nazywa go ćwiczeniem stylistycznym, ale wcześniejsze wypowiedzi władz firmy o potencjalnym powrocie do konstrukcji ramowych dodają temu projektowi dodatkowego znaczenia.
Crater wygląda jak połączenie sportowego coupé z pełnoprawnym autem terenowym. Nadwozie ma ostre, kanciaste linie, masywnie zaakcentowane nadkola i bardzo duży prześwit. Całość uzupełniają 33-calowe terenowe opony oraz zestaw akcesoriów typowo off-roadowych: ekspedycyjny bagażnik dachowy z dodatkowym oświetleniem, osłony podwozia i widoczne haki holownicze.
Zastosowano nietypowy układ drzwi otwieranych „na oścież”, za którymi znajdują się cztery kubełkowe fotele z charakterystycznymi cylindrycznymi zagłówkami. W kabinie zamontowano także klatkę bezpieczeństwa. Bagażnik w całości wypełnia rozbudowany zestaw nagłośnienia, co podkreśla pokazowy charakter projektu. Zamiast klasycznych zegarów zastosowano cztery niewielkie ekrany oraz wyświetlacz przezierny zajmujący dolną część przedniej szyby.
Ciekawym detalem są modułowe lampy boczne montowane w miejscu tradycyjnych lusterek. Mogą pełnić rolę dodatkowego oświetlenia lub kamer pełniących funkcję wirtualnych lusterek. Na kierownicy znalazły się przyciski do zmiany trybów jazdy, a Hyundai wspomina o blokadach mechanizmów różnicowych, jednak szczegółów dotyczących napędu, mocy czy rodzaju silnika nie ujawniono.
Producent na tym etapie nie deklaruje wprost wprowadzenia Cratera do produkcji seryjnej. Według nieoficjalnych interpretacji projekt może być zapowiedzią mocniej uterenowionych wersji przyszłych SUV-ów i crossoverów Hyundai, a także testem reakcji rynku na bardziej ekstremalne, lifestyle’owe modele terenowe.