Elektryczny Mercedes-Benz z akumulatorami półprzewodnikowymi rozpoczął testy
Mercedes-Benz rozpoczęła nowy etap testów innowacyjnych akumulatorów półprzewodnikowych. Specjalnie opracowana bateria została zintegrowana z platformą seryjnego modelu EQS, a prototyp trafił na testy drogowe. Nowa technologia ma zwiększyć zasięg elektrycznych Mercedesów o 25%.
Prototyp z akumulatorem litowo-metalowym powstał we współpracy między Mercedes-AMG High Performance Powertrains a amerykańską firmą Factorial Energy, dostawcą półprzewodnikowych ogniw bateryjnych. Inżynierowie musieli jedynie nieznacznie zmodyfikować konstrukcję EQS, aby dopasować nowy układ magazynowania energii.
Największą zaletą nowej technologii jest wyższa gęstość energii, co przekłada się na większy zasięg pojazdu. Ponadto, baterie półprzewodnikowe są lżejsze i bezpieczniejsze od tradycyjnych. Testowany akumulator ma zwiększyć zasięg EQS o 25% w porównaniu z klasyczną baterią o tej samej wadze i rozmiarach. Mercedes-Benz szacuje, że prototyp będzie w stanie przejechać ponad 1000 kilometrów na jednym ładowaniu.
Testy potrwają kilka miesięcy, obejmując zarówno jazdy drogowe, jak i badania laboratoryjne. Na razie Mercedes-Benz nie ujawnia konkretnych planów wdrożenia akumulatorów półprzewodnikowych do produkcji seryjnej.
Kilka dni temu firma ogłosiła nową strategię rozwoju na nadchodzące lata. Oprócz dalszej elektryfikacji modeli przewiduje również rozwój silników spalinowych, w tym V12, a do 2027 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży marki ma wynieść około 30%.