Exlantix prezentuje pierwszy w historii marki kombi – model ES7 GT
Na salonie motoryzacyjnym w Kantonie zadebiutował pierwszy kombi marki Exlantix. Jak podaje Autohome, ES7 GT powstał na bazie znanego już sedana ES, jednak różnice nie ograniczają się jedynie do nowego typu nadwozia. Model prezentuje kolejny etap rozwoju stylistyki Exlantix i wprowadza szereg nowych rozwiązań wizualnych oraz technicznych.
W Chinach samochód będzie oferowany pod marką Exeed. Podczas premiery ogłoszono, że ES7 GT trafi do sprzedaży jako hybryda o zasięgu przekraczającym 1700 km. Producent zapowiada również ultraszybkie ładowanie – pięć minut ma zapewniać energię na około 450 km jazdy. Pełnych danych układu napędowego jeszcze nie ujawniono, ale wiadomo, że hybrydowy zestaw z silnikiem spalinowym i kilkoma jednostkami elektrycznymi pozwoli przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy. Przewidziano także tryb Track Mode, aktywowany jednym przyciskiem.
Kombi odróżnia się od sedana nowym przodem: przeprojektowano lampy, zmieniono zderzak oraz wprowadzono charakterystyczne C-kształtne elementy świetlne. Na dachu pojawiły się relingi, a z tyłu – dyfuzor. Choć producent nie podał wymiarów nowego modelu, można spodziewać się proporcji zbliżonych do sedana ES, który mierzy 4945 mm długości, 1978 mm szerokości i 1480 mm wysokości, przy rozstawie osi 3000 mm.
Exeed zapowiedział również rozwój dwóch głównych serii modelowych: ES oraz ET, sprzedawanych poza Chinami jako Exlantix. Linia ES, obejmująca obecnie sedana ES i nowe kombi ES7 GT, zostanie rozszerzona o modele ES8 i ES9. Z kolei gama ET będzie rodziną modeli o charakterze terenowym, w której pojawią się wersje ET5, ET6, ET8 i ET9.