Lamborghini nie planuje drugiego SUV-a – Urus pozostaje jedynym
Mimo globalnej popularności SUV-ów i rekordowej sprzedaży modelu Urus, marka Lamborghini nie zamierza wprowadzać do oferty drugiego crossovera. Jak podkreślił w rozmowie z CarSales dyrektor ds. sprzedaży Lamborghini, Federico Foschini, taki ruch nie pasowałby do strategii marki i mógłby osłabić jej wyjątkowy charakter.
Według Foschiniego, kluczowymi wartościami Lamborghini pozostają ekskluzywność i sportowe DNA. Wprowadzenie większego SUV-a sprawiłoby, że auto byłoby zbyt ciężkie i mało dynamiczne, a więc niespełniające standardów włoskiej firmy. Taka nisza należy do innych marek w koncernie Volkswagen Group i Lamborghini nie zamierza tworzyć wewnętrznej konkurencji.
Z drugiej strony, kompaktowy SUV nie byłby w stanie osiągnąć poziomu luksusu i wyrafinowania, jakiego oczekuje się od Lamborghini. Foschini podkreślił, że Urus to złoty środek – idealnie wyważony pod względem wielkości, osiągów i wizerunku.
Co więcej, kolejną nowością marki ma być elektryczny grand tourer, oparty na koncepcie Lanzador. Model ten, według aktualnych planów, trafi na rynek dopiero w 2029 roku, ale ma posiadać elementy stylistyczne i użytkowe typowe dla crossoverów.
Rok 2024 zakończył się dla Lamborghini rekordowo – zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysków, co daje firmie komfort dalszego trzymania się swojej niszowej strategii bez konieczności poszerzania gamy o bardziej masowe modele.