Lynk&Co 10 EM-P - hybrydowa limuzyna z Chin z 530 KM i zasięgiem do 240 km
Chińska marka Lynk&Co zaprezentowała nowy model - dużego hybrydowego sedana typu plug-in o nazwie 10 EM-P. Jak informuje AutoHome, nowość stanowi benzynowo-elektryczną wersję znanego już elektrycznego modelu Z10. Choć auto trafi na rynek z jedną wersją układu napędowego, oferować będzie dwa warianty baterii. Według prognoz, ceny mają zaczynać się od około 200 000 juanów, czyli ok. 101 000 złotych.
Lynk&Co 10 EM-P oparto na trójmotorowym układzie hybrydowym z 1,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o sprawności cieplnej przekraczającej 47% i dwoma silnikami elektrycznymi. Całkowita moc układu wynosi imponujące 530 KM i 755 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,1 sekundy.
Do wyboru będą dwa pakiety akumulatorów o pojemności 18,4 oraz 38,2 kWh. Zapewniają one odpowiednio 120 i 240 kilometrów zasięgu w trybie bezemisyjnym. Bateria może być ładowana od 30 do 80% w zaledwie 15 minut dzięki szybkiemu ładowaniu.
Auto oparto na platformie z niezależnym zawieszeniem i adaptacyjnymi amortyzatorami. Pod względem gabarytów nowy Lynk&Co ma 5050 mm długości, 1966 mm szerokości i 1487 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 3005 mm. W porównaniu z wersją elektryczną, hybryda jest nieco dłuższa i wyższa. Na liście opcji znajdą się 21-calowe felgi.
Na pokładzie znajdzie się zaawansowany zestaw systemów wspomagania kierowcy oparty na chipie o mocy obliczeniowej 700 TOPS, a także nowoczesna multimedialna centrala z dużym ekranem i projekcją head-up. Komfort mają zapewnić aż 23 głośniki Harman Kardon, 5,7-litrowa lodówka, fotele z elektryczną regulacją, wentylacją i funkcją masażu.