Maserati MCPURA - odświeżony MC20 w nowej odsłonie
Maserati oficjalnie zaprezentowało model MCPURA - nowy supercar, który, jak się okazało, nie jest zupełnie nową konstrukcją, lecz gruntownie zmodyfikowaną wersją znanego już MC20. Auto zachowuje znany układ napędowy, a produkcja zarówno wersji coupe, jak i kabriolet odbywać się będzie w zakładzie Maserati w Modenie.
Główne zmiany w modelu MCPURA dotyczą aerodynamiki. Poprawki były efektem tysięcy godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym. Widoczne są nowe kanały powietrzne, przeprojektowany splitter z przodu, powiększony dyfuzor oraz tylny spojler inspirowany wersją GT2 Stradale. Marka przygotowała również świeżą paletę kolorów nadwozia.
Wnętrze zyskało elementy znane z GT2 Stradale, w tym nowy zestaw cyfrowych wyświetlaczy oraz sportową kierownicę typu D-cut. Maserati oferuje teraz więcej opcji personalizacji wnętrza, w tym bogatsze wykorzystanie alcantary. W kabriolecie MCPURA Cielo zastosowano znany z MC20 system składanych paneli dachowych z możliwością regulacji przezroczystości.
Pod względem mechanicznym bez zmian. Pod maską pracuje 3-litrowe V6 Nettuno o mocy 630 KM i momencie obrotowym 720 Nm, współpracujące z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Przyspieszenie do 100 km/h w obu wersjach nadwoziowych wynosi około 3 sekund. Ceny modelu nie zostały jeszcze ujawnione.