Największy elektryczny Ford Bronco debiutuje w Chinach
Na chińskim rynku zadebiutował największy jak dotąd Ford Bronco – model opracowany lokalnie przez joint venture Forda i JMC, który będzie oferowany wyłącznie w Chinach jako elektryk lub hybryda z napędem na wszystkie koła.
Nowy Bronco mierzy 5025 mm długości, 1960 mm szerokości i 1825 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2950 mm. To czyni go największym przedstawicielem rodziny Bronco. Prześwit określono na 220 mm, a kąty natarcia i zejścia to odpowiednio 30 i 32 stopnie.
W pełni elektryczna odmiana wykorzystuje dwa silniki: przedni o mocy 175 KM oraz tylny generujący 275 KM. Zastosowano akumulator o pojemności 105,4 kWh, który ma pozwalać na przejechanie do 650 km według lokalnych norm. Hybryda plug-in zachowuje przedni silnik elektryczny, natomiast tylny ograniczono do 245 KM, a pojemność baterii zmniejszono do 43,7 kWh. Taka wersja ma zapewniać 220 km jazdy na prądzie i łącznie do 1220 km zasięgu. Producent podkreśla, że systemy zarządzania trakcją znacząco poprawiają możliwości terenowe.
W kabinie pojawi się nowoczesny system multimedialny z procesorem Snapdragon 8255 i ekranem 15,6 cala, zestaw 21 głośników, ogromny wyświetlacz head-up o przekątnej 70 cali, panoramiczny dach oraz zintegrowany termoboks z zakresem temperatur od –6 do +50 stopni.
Ceny pięciu wersji mieszczą się w przedziale odpowiadającym ok. 119–146 tys. zł według bieżącego przeliczenia. Producent potwierdza, że model pozostanie wyłącznie chińskim produktem i nie trafi na inne rynki.