Nowe Renault Clio jako hybryda szóstej generacji
Renault zaprezentowało nową odsłonę swojego bestsellerowego modelu – Clio. To już szósta generacja popularnego hatchbacka, która przynosi odświeżony wygląd, nowoczesne wnętrze oraz hybrydowy układ napędowy E-Tech 160. Sprzedaż auta w Europie rozpocznie się pod koniec bieżącego roku.
Nowe Clio mierzy 4116 mm długości, 1768 mm szerokości i 1451 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2591 mm. Pojemność bagażnika to 391 litrów, a prześwit wynosi 142 mm. Choć wymiary zwiększyły się tylko nieznacznie, Renault podkreśla, że samochód zyskał bardziej dynamiczną sylwetkę. Stylistyka inspirowana jest koncepcyjnym modelem Embleme – Clio wyróżnia masywny przedni zderzak z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, sześciokątny grill oraz mocno zarysowane nadkola. Dzięki temu auto wygląda bardziej sportowo, a ukryte tylne klamki dodatkowo wzmacniają wrażenie smukłości.
We wnętrzu zmiany są jeszcze bardziej widoczne. Architektura kokpitu nawiązuje do elektrycznego Renault 5. Kierowca ma do dyspozycji nowy system multimedialny z dwoma ekranami o przekątnej 10,1 cala, który obsługuje usługi Google. Pojawiły się również przeprojektowane fotele, nowe koło kierownicy oraz ambientowe oświetlenie, które zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy. W topowej wersji Esprit Alpine wnętrze wykończone zostanie alcantarą, co dodatkowo podkreśla sportowy charakter samochodu.
Najważniejszą nowością jest jednak napęd. Gama jednostek zaczyna się od hybrydy E-Tech 160, która łączy silnik benzynowy 1.8 z jednostką elektryczną, osiągając moc 160 KM i 172 Nm momentu obrotowego. Clio w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy. Producent zapewnia, że aż 80% codziennych tras można pokonać w trybie elektrycznym, mimo zastosowania akumulatora o pojemności zaledwie 1,4 kWh. Średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 3,9 l/100 km, a emisja spalin została znacząco ograniczona.
W ofercie znajdą się także bardziej przystępne cenowo warianty. Klienci będą mogli wybrać 1.2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 115 KM lub jednostkę zasilaną benzyną i LPG, rozwijającą 120 KM. Oba napędy zapewniają przyspieszenie do 100 km/h w 10,1 sekundy i będą dostępne z manualną skrzynią biegów albo sześciostopniowym automatem.
Nowe Clio ma szansę umocnić swoją pozycję na rynku europejskim. Połączenie nowoczesnego designu, cyfrowych technologii oraz oszczędnych układów napędowych może sprawić, że hatchback Renault znów stanie się jednym z najpopularniejszych modeli w swoim segmencie.