Nowy Citroën C5 Aircross – trzy wersje napędu i styl inspirowany koncepcyjnym modelem
Citroën oficjalnie zaprezentował drugą generację modelu C5 Aircross. Nowy SUV pojawi się w sprzedaży w drugiej połowie 2025 roku. Nowa odsłona modelu czerpie stylistyczne inspiracje z konceptu zaprezentowanego jesienią 2024 roku podczas salonu w Paryżu.
Nowy C5 Aircross bazuje na platformie STLA Medium, znanej z modeli takich jak Peugeot 3008 i Opel Grandland. Auto mierzy 4652 mm długości, a rozstaw osi zwiększono do 2784 mm, co przełożyło się na więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Bagażnik ma pojemność 651 litrów, a po złożeniu oparć drugiego rzędu aż 1668 litrów.
Wizualnie seryjny model niewiele różni się od wcześniejszego konceptu. Zmodyfikowano reflektory i uproszczono plastikowe elementy nadkoli. Zmieniono również wzór felg (do 20 cali), a zamiast wysuwanych klamek i kamer w lusterkach zastosowano bardziej konwencjonalne rozwiązania.
Z tyłu wprowadzono nowy spoiler, przeprojektowano dolną część zderzaka, dodano tylną wycieraczkę oraz antenę typu „płetwa rekina”. Charakterystyczne tylne światła nadal mają formę cienkich, poziomych pasów.
Wnętrze wyróżnia się nowym, dwuramiennym, spłaszczonym wieńcem kierownicy, 10-calowym zestawem wirtualnych zegarów i pionowym ekranem multimedialnym. System wspiera asystenta głosowego aktywowanego frazą „Hello Citroën” i zasilanego AI od ChatGPT. Oferowane będą dwie wersje wykończenia wnętrza – jasna i ciemna – a także nastrojowe oświetlenie, gniazda USB-C i uchwyty na kubki dla pasażerów drugiego rzędu.
Nowy Citroën C5 Aircross oferowany będzie w trzech wersjach napędowych:
Pierwszą z nich jest miękka hybryda (mild hybrid) o mocy 145 KM, z trzycylindrowym silnikiem 1.2 (136 KM), małym silnikiem elektrycznym (28 KM) oraz 6-biegową przekładnią ë-DCS6. Całość wspiera bateria o pojemności 0,9 kWh.
Druga opcja to hybryda plug-in: 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM współpracuje z 125-konnym silnikiem elektrycznym i siedmiobiegową skrzynią ë-DCS. Zestaw zasilany jest akumulatorem 21 kWh, co pozwala na pokonanie 86 km wyłącznie na prądzie (WLTP).
Trzecia – i najbardziej ekologiczna – opcja to dwie w pełni elektryczne wersje. Pierwsza ma silnik 213 KM i akumulator o pojemności 73 kWh (zasięg do 520 km), a druga oferuje 231 KM i baterię 97 kWh, umożliwiając przejechanie nawet 680 km na jednym ładowaniu.