Opel Grandland Electric AWD – pierwszy elektryczny SUV z napędem na cztery koła marki
Jak podaje Opel w oficjalnym komunikacie, najnowsza wersja elektrycznego Grandlanda otrzymała oznaczenie AWD i stała się pierwszym modelem Opla z całkowicie elektrycznym układem napędowym na cztery koła . Równocześnie ten wariant wyróżnia się najlepszą aerodynamiką w całej gamie – współczynnik oporu powietrza to zaledwie 0,278.
Elektryczny Grandland AWD wyposażono w dwa silniki: przedni o mocy 213 KM (157 kW) oraz tylny o mocy 112 KM (82 kW). Łączna moc systemu wynosi 325 KM (239 kW), a maksymalny moment obrotowy – 509 Nm. Dzięki temu SUV przyspiesza do 100 km/h w około 6,1 sekundy .
Auto korzysta z akumulatora o pojemności 73 kWh (netto) i według cyklu WLTP może przejechać do 501 km na jednym ładowaniu. Ładowanie od 20 do 80% trwa poniżej 30 minut przy użyciu szybkiej ładowarki CCS .
Grandland AWD oferuje cztery tryby jazdy. Tryb „Normalny” ogranicza moc do 313 KM i 450 Nm. Tryby „AWD” i „Sport” wykorzystują pełne możliwości układu, z dostosowanymi algorytmami rozdziału napędu oraz bardziej bezpośrednim układem kierowniczym w trybie sportowym. W trybie „Eco” napędzana jest tylko przednia oś, a tylny silnik uruchamia się tylko przy gwałtownym przyspieszeniu.
Układ jezdny modelu został dopracowany przez inżynierów Opla – zastosowano adaptacyjne amortyzatory, zmienione sprężyny, stabilizatory poprzeczne i układy elektroniczne zoptymalizowane pod kątem sportowej charakterystyki prowadzenia. Na zewnątrz auto wyróżnia się nowymi zderzakami, wlotami aerodynamicznymi i imponującymi 20‑calowymi, dwukolorowymi felgami, które wpływają na niski współczynnik oporu powietrza.
Modele z napędem AWD pojawią się w europejskich salonach w nadchodzącej jesieni. Szczegóły dotyczące wyposażenia i cen zostaną ujawnione bliżej premiery.