Projekt nowego Citroëna C5 Aircross prawie gotowy do produkcji
Kompaktowy SUV następnej generacji, oparty na platformie STLA Medium, trafi na rynek w 2026 roku.
Nowa generacja Citroëna C5 Aircross będzie kontynuować futurystyczny styl marki. Według słów projektanta marki, Pierre’a Leclerqa, pokazany jesienią zeszłego roku koncept na 95% odzwierciedla wygląd wersji produkcyjnej.
Charakterystyczne elementy nowego modelu to: "Pikselowe” światła LED z przodu, bardzo cienkie poziome linie tylnych świateł, pokryta bardziej opływową linią dachowa w porównaniu z aktualnym modelem, wyciągane klamki drzwi, kwadratowe osłony na nadkola.
Elementy takie jak skomplikowany wzór felg czy masywny plastikowy obwód karoserii z konceptu prawdopodobnie zostaną uproszczone w wersji produkcyjnej.
Citroën C5 Aircross nowej generacji będzie oparty na platformie STLA Medium, co oznacza, że dzieli technologię z modelami Peugeot 3008, Peugeot 5008 i Opel Grandland. Na europejskim rynku samochód ma być dostępny w następujących wariantach napędu:
- Hybryda z silnikiem 1,2 l turbo (trzycylindrowy)
- Plug-in hybrid z silnikiem 1,6 l turbo (czterocylindrowy)
- Wersje w pełni elektryczne z kilkoma opcjami pojemności baterii
Chociaż wnętrze nie zostało jeszcze ujawnione, spodziewane jest wiele inspiracji z modeli Citroën C3 i Citroën C4: 7-calowy wirtualny kokpit, 10-calowy ekran dotykowy nowego systemu infotainment, mnogość fizycznych przycisków dla wygody użytkowania.
Nowy Citroën C5 Aircross pojawi się na rynku w 2026 roku. Ceny zostaną ogłoszone bliżej premiery. Aktualny model hybrydowy plug-in we Francji kosztuje od 46 150 euro (około 214 tys. zł), co może być punktem odniesienia dla nowej generacji.