Skoda Enyaq RS po liftingu – bardziej dynamiczne, agresywniejsze i z szybszym ładowaniem
Skoda oficjalnie zaprezentowała zmodernizowane wersje sportowych odmian modeli Enyaq i Enyaq Coupe w wydaniu RS. To kontynuacja odświeżenia całej gamy elektrycznych SUV-ów marki – standardowe wersje przeszły lifting już w styczniu, teraz przyszła kolej na „usportowione” warianty.
Zmiany w Enyaq RS i Enyaq Coupe RS objęły przede wszystkim przednią część nadwozia. Pojawił się bardziej agresywny zderzak, nowe wzory felg (do 21 cali) oraz czarne akcenty stylistyczne. Wnętrze wyróżniają sportowe fotele i dodatki dekoracyjne typowe dla serii RS.
Układ napędowy, składający się z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 340 KM i napędzie na wszystkie koła, został zmodernizowany już jesienią 2023 roku, dlatego nie wprowadzono w nim istotnych zmian. Dzięki poprawionej aerodynamice i aktualizacji oprogramowania skrócono czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h z 5,5 do 5,4 sekundy – identycznie jak w mniejszym Elroq RS. Prędkość maksymalna nadal wynosi 180 km/h.
Zmodernizowano także akumulator. Nowy zestaw ma pojemność całkowitą 84 kWh (zamiast 82 kWh), z czego użytkowe jest 79 kWh (wcześniej 77 kWh). Przełożyło się to na zwiększenie zasięgu wg normy WLTP – z 543 do 560 kilometrów.
Nowością jest też szybsze ładowanie – maksymalna moc wzrosła ze 175 do 185 kW. Naładowanie baterii od 10 do 80% zajmuje teraz 26 minut. Wprowadzono również funkcję ładowania dwukierunkowego – możliwe jest zasilanie zewnętrznych urządzeń z pojazdu.
Sprzedaż zmodernizowanych wersji RS rozpocznie się w Europie latem 2025 roku. Ceny nie zostały jeszcze podane. Dla porównania, standardowy Enyaq po liftingu kosztuje od 44 400 euro (około 200 000 zł).