Subaru Outback – nowe wcielenie: teraz jako prawdziwy crossover

Wiadomości  źródło: Subaru

Subaru zaprezentowało nowe wcielenie modelu Outback, który od lat 90. znany był jako uterenowione kombi. Najnowsza generacja radykalnie zmienia swoją formę – teraz Outback wygląda jak pełnoprawny crossover, choć pod względem technicznym zachowuje sprawdzone rozwiązania z poprzednika.

Nowy Outback wyróżnia się bardziej kanciastą sylwetką. Z przodu uwagę zwracają dwupoziomowe reflektory i masywna, pionowa osłona chłodnicy. Cały dół nadwozia zabezpieczono szerokimi nakładkami z surowego plastiku, a linia boczna zyskała nietypowe, łamane kształty szyb.

Pod maską nadal znajdziemy sprawdzone jednostki: wolnossący silnik 2.5 o mocy 180 KM oraz turbodoładowany motor 2.4 o mocy 260 KM. Standardem pozostaje bezstopniowa przekładnia CVT z imitacją ośmiu biegów oraz stały napęd na wszystkie koła. Prześwit wynosi 220 mm.

Nowy Outback oferuje też praktyczne relingi dachowe, które wytrzymują ładunek 100 kg w czasie jazdy i aż 363 kg podczas postoju – idealne pod namiot dachowy czy hamak. Co ciekawe, mimo bardziej kanciastej bryły poziom hałasu wewnątrz kabiny został obniżony o 10%.

Kabina przeszła pełną cyfrową rewolucję. Na wyposażeniu standardowym znajduje się nowy zestaw wskaźników z ekranem 12,3 cala oraz system multimedialny z ekranem 12,1 cala, kompatybilny bezprzewodowo z Android Auto i Apple CarPlay. Klimatyzację nadal obsługują klasyczne przyciski i pokrętła, a konsola środkowa zachowała fizyczny selektor CVT.

Subaru Outback Wilderness
Subaru Outback Wilderness

Przestrzeń bagażowa wzrosła – teraz zmieści 980 litrów ładunku, co oznacza przyrost o 57 litrów względem poprzednika.

W standardzie dostępny jest system EyeSight z nową funkcją awaryjnego manewru omijania przeszkód oraz adaptacyjnym tempomatem działającym do 140 km/h w trybie „wolne ręce”, który samodzielnie dostosowuje prędkość i tor jazdy w zakrętach.

Subaru od razu zaoferuje także wersję Outback Wilderness – przygotowaną z myślą o bardziej wymagających warunkach terenowych. Model ten ma większy prześwit (241 mm), poprawione kąty natarcia i zejścia oraz wzmocniony napęd na cztery koła. Standardowo oferowany będzie z turbodoładowanym silnikiem. Wersję Wilderness wyróżniają specjalna osłona chłodnicy, czarne 18-calowe felgi z oponami terenowymi i miedziane akcenty stylistyczne, widoczne także we wnętrzu.