USA: kontrola skuteczności akcji serwisowej Kia po skargach kierowców
Amerykańska National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) wszczęła postępowanie kontrolne dotyczące 137 256 samochodów marki Kia. Jak podaje Reuters, inspekcja ma sprawdzić skuteczność akcji serwisowej ogłoszonej w lutym tego roku po tym, jak do urzędu napłynęły skargi właścicieli twierdzących, że działania producenta są nieskuteczne.
Audyt obejmie analizę 47 zgłoszeń, które trafiły do NHTSA w okresie od 29 kwietnia do 27 czerwca. Kierowcy twierdzą, że oferowane przez Kia sposoby usunięcia problemu nie rozwiązują go w pełni, a niektórzy właściciele nie mieli możliwości szybkiego przeprowadzenia naprawy. Eksploatacja auta z tym defektem może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa.
Akcja serwisowa z początku roku objęła modele Kia Soul i Seltos z roczników 2021–2023. W ich silnikach zamontowano wadliwe pierścienie olejowe, które przeszły niewłaściwą obróbkę cieplną. Istnieje ryzyko, że elementy te mogą pęknąć, co prowadzi do uszkodzenia gładzi cylindrów i wycieku oleju silnikowego.
Konsekwencje mogą być poważne: od zwiększonego zużycia oleju i nietypowych odgłosów pracy jednostki napędowej po spadek mocy i ryzyko pożaru komory silnika w wyniku kontaktu oleju z gorącymi elementami.