USA: kontrola skuteczności akcji serwisowej Kia po skargach kierowców

Wiadomości  Źródło zdjęć: unsplash.com

Amerykańska National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) wszczęła postępowanie kontrolne dotyczące 137 256 samochodów marki Kia. Jak podaje Reuters, inspekcja ma sprawdzić skuteczność akcji serwisowej ogłoszonej w lutym tego roku po tym, jak do urzędu napłynęły skargi właścicieli twierdzących, że działania producenta są nieskuteczne.

Audyt obejmie analizę 47 zgłoszeń, które trafiły do NHTSA w okresie od 29 kwietnia do 27 czerwca. Kierowcy twierdzą, że oferowane przez Kia sposoby usunięcia problemu nie rozwiązują go w pełni, a niektórzy właściciele nie mieli możliwości szybkiego przeprowadzenia naprawy. Eksploatacja auta z tym defektem może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa.

Akcja serwisowa z początku roku objęła modele Kia Soul i Seltos z roczników 2021–2023. W ich silnikach zamontowano wadliwe pierścienie olejowe, które przeszły niewłaściwą obróbkę cieplną. Istnieje ryzyko, że elementy te mogą pęknąć, co prowadzi do uszkodzenia gładzi cylindrów i wycieku oleju silnikowego.

Konsekwencje mogą być poważne: od zwiększonego zużycia oleju i nietypowych odgłosów pracy jednostki napędowej po spadek mocy i ryzyko pożaru komory silnika w wyniku kontaktu oleju z gorącymi elementami.