Xiaomi SU7 Ultra szybszy od AMG One na Nürburgringu: chiński elektryk w top 3 toru

Wiadomości  Źródło zdjęć: Xiaomi

Chińska marka Xiaomi zaskoczyła motoryzacyjny świat, prezentując limitowaną wersję swojego super­sedana SU7 Ultra – Nürburgring Limited Track Edition. Prototyp auta uzyskał czas 6:22,091 na torze Nürburgring Nordschleife, co czyni go jednym z trzech najszybszych pojazdów w historii legendarnej trasy. Co istotne, elektryk z Chin wyprzedził nawet Mercedesa-AMG One (6:29,09).

Nowa wersja SU7 Ultra otrzymała pakiet usprawnień torowych: zawieszenie typu coilover Bilstein Evo R, wyczynowe opony Pirelli semi-slick oraz hamulce Endless. Zmieniono również elementy aerodynamiczne – maskę, tylne skrzydło i panele podłogi. W kabinie pojawiły się kubełkowe fotele Sparco, sześciopunktowe pasy oraz częściowy klatka bezpieczeństwa.

Moc pozostaje taka sama, 1548 KM i 1770 Nm, ale w wersji Track Edition pełna moc dostępna jest natychmiast, bez dodatkowych ustawień. Limitowana edycja obejmuje zaledwie 100 sztuk, z czego w 2025 roku wyprodukowanych zostanie tylko 10 egzemplarzy. Cena wersji torowej to 814 900 juanów (ok. 412 000 zł), natomiast opcjonalny pakiet Track Professional do standardowego SU7 Ultra kosztuje 100 000 juanów (ok. 51 000 zł) i pozwala zbliżyć się do osiągów wersji limitowanej.

W rankingu najszybszych samochodów toru Nürburgring, Xiaomi SU7 Ultra ustępuje już tylko Porsche 919 Hybrid Evo (5:19,546) i Volkswagenowi ID.R (6:05,336). W uznaniu osiągnięcia, jeden z zakrętów Nordschleife, 12. – zyskał nazwę Xiaomi Curve.

Wcześniej, w czerwcu, SU7 Ultra w wersji drogowej ustanowił rekord dla seryjnego elektryka na Nürburgringu, uzyskując czas 7:04,957.