Aito M8 EV – duży SUV od Huawei i Seres teraz jako elektryk
W Chinach zadebiutowała nowa, w pełni elektryczna wersja dużego Aito SUV-a M8. Dotychczas model oferowano wyłącznie jako hybrydę typu range extender, teraz jednak do gamy dołączyła odmiana z napędem bateryjnym.
Ceny Aito M8 EV zaczynają się od 359 800 juanów i kończą na 449 800 juanach (ok. 184–231 tys. zł), czyli mieszczą się w przedziale zbliżonym do hybrydowej wersji. Klienci mogą wybierać spośród sześciu konfiguracji – dwóch poziomów wyposażenia, dwóch układów wnętrza (5- lub 6-miejscowego) oraz dwóch wariantów napędu.
Silniki elektryczne opracował Huawei, podkreślając ich wysoką efektywność przy zmniejszonej masie i kompaktowych wymiarach. Akumulatory dostarcza CATL.
Wariant bazowy ma pojedynczy silnik na tylnej osi o mocy 308 KM i akumulator NMC o pojemności 100 kWh, co zapewnia zasięg do 705 km (wg chińskiego cyklu). Wersja z napędem na cztery koła dzięki dodatkowej jednostce na przedniej osi dysponuje mocą 526 KM, ale jej zasięg spada do 655 km.
Podobnie jak hybryda, M8 EV dostępny jest w konfiguracjach pięcio- i sześciomiejscowych. Producent poinformował, że w ciągu dwóch godzin od rozpoczęcia sprzedaży zebrano ponad 7 tys. zamówień. Obecnie gama M8 obejmuje już 12 różnych wariantów, licząc wszystkie rodzaje napędów.