Chevrolet Corvette ZR1X - nowy superhybrydowy potwór z mocą 1250 KM
Chevrolet zaprezentował nową flagową wersję modelu Corvette ZR1X. Choć wcześniej spekulowano, że wersja ta otrzyma nazwę Zora, ostatecznie producent postawił na klasyczne oznaczenie. Nowy Corvette ZR1X to hybrydowy supersamochód z napędem na wszystkie koła i łączną mocą 1250 KM – to aż o 250 KM więcej niż w Lamborghini Revuelto. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mniej niż 2 sekundy, a premiera rynkowa planowana jest na końcówkę roku.
Za napęd ZR1X odpowiada podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 5,5 litra, znany z modelu ZR1. Jednostka generuje 1064 KM i 1123 Nm momentu obrotowego, wyposażona jest w suchą miskę olejową i płaski wał korbowy. Kompresory o średnicy 76 mm zamontowano bardzo blisko zaworów wydechowych, co minimalizuje opóźnienia w reakcji na gaz. Silnik napędza wyłącznie tylne koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej.
Oś przednią napędza zmodyfikowany układ elektryczny zapożyczony z modelu Corvette E-Ray. Silnik elektryczny ma teraz 186 KM i 197 Nm, a pojemność baterii wzrosła z 1,1 do 1,9 kWh. System ten nie jest mechanicznie połączony z V8 i ładowany jest wyłącznie poprzez rekuperację. Powyżej prędkości 250 km/h silnik elektryczny zostaje odłączony, czyniąc z auta klasycznego RWD.
ZR1X przyspiesza do 96 km/h w mniej niż 2 sekundy, a dystans 1/4 mili pokonuje w czasie poniżej 9 sekund, osiągając prędkość 240 km/h. Tryby pracy układu hybrydowego dostosowują udział V8 i elektryka w zależności od stylu jazdy - od maksymalnych osiągów po oszczędną jazdę.
Standardowo auto wyposażono w adaptacyjne amortyzatory, które w pakiecie ZTK Performance można połączyć z twardszymi sprężynami, agresywniejszymi ustawieniami zawieszenia i sportowym ogumieniem. W skład pakietu wchodzi również zestaw Carbon Aero, generujący aż 540 kg siły dociskowej.
ZR1X otrzymał również największy w historii Corvetty układ hamulcowy – karbonowo-ceramiczne tarcze o średnicy 16,5 cala, z 10-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 6-tłoczkowymi z tyłu.
Produkcja modelu ruszy w zakładzie Bowling Green (USA), gdzie powstają wszystkie Corvette’y. Ceny mają zaczynać się od około 250 000 dolarów (ok. 931 tys. zł). Wnętrze modelu ZR1X zostało również zmodernizowane – zrezygnowano z większości fizycznych przycisków na rzecz ekranów dotykowych.