Chiński mikrosamochód elektryczny zostaje światowym bestsellerem, wyprzedzając Teslę

Wiadomości  Źródło zdjęć: Wuling

Według danych CleanTechnica, model Wuling Hongguang Mini EV został w październiku najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in na świecie. Dotychczasowy lider, Tesla Model Y, spadł na drugie miejsce, a sama Tesla, patrząc na wyniki miesięczne, znalazła się dopiero na czwartej pozycji wśród marek. Mimo to, w zestawieniu od początku roku pozycja amerykańskiej firmy wciąż pozostaje mocna.

Wuling Hongguang Mini EV osiągnął w październiku sprzedaż na poziomie 61,5 tysiąca sztuk. Tesla Model Y zakończyła miesiąc wynikiem 53,3 tysiąca, a trzecie miejsce przypadło modelowi Geely Geome Xingyuan (44,2 tysiąca). Pozostałe modele w pierwszej dziesiątce, z wyjątkiem siedmego Xiaomi YU7, należą do koncernu BYD.

W szerszej perspektywie od początku roku Model Y pozostaje liderem globalnej sprzedaży z wynikiem 841,3 tysiąca egzemplarzy, znacząco wyprzedzając BYD Seal U (499,4 tys.) oraz trzecią Teslę Model 3 (412,6 tys.).

W październiku ranking marek zdominowały firmy z Chin: BYD, Geely i Wuling. W pierwszej dziesiątce pojawiły się również Volkswagen (6. miejsce) oraz BMW (9. miejsce). Choć dobre wyniki notują także Skoda i Renault, nie wystarczyło to, by trafiły do globalnego top-20.

Z raportu wynika ponadto, że sytuacja na poszczególnych rynkach jest zróżnicowana. W Stanach Zjednoczonych popyt na pojazdy zelektryfikowane spadł w październiku niemal o połowę, natomiast tempo wzrostu sprzedaży w Chinach wyraźnie zwolniło. Jednocześnie mniejsze rynki zaczynają przyspieszać – zwłaszcza Europa, Indie, Wietnam i Turcja.