Honda Series 0: Radikalne modele elektryczne zadebiutują w 2026 roku
Honda zaprezentowała swoje najnowsze prototypy elektrycznych pojazdów podczas targów CES 2025 w Las Vegas. Modele Series 0 Saloon i SUV wyznaczają nowy kierunek w projektowaniu EV, oferując odważny design i innowacyjne funkcje. Thedrive informuje, że SUV będzie pierwszym z tych modeli, który trafi na rynek w pierwszej połowie 2026 roku, a Saloon dołączy pod koniec tego samego roku. Produkcja obu modeli odbędzie się w nowym zakładzie Hondy w stanie Ohio, a ich sprzedaż planowana jest na rynki globalne.
Series 0 Saloon i SUV to pojazdy, które odróżniają się od wszystkiego, co obecnie znajduje się na rynku. SUV, jako nowość w linii, oferuje bardziej praktyczną sylwetkę w porównaniu z wcześniejszym konceptem Space-Hub. Z kolei Saloon przyciąga uwagę eleganckim designem, w którym znajdziemy takie elementy jak ruchome “powieki” reflektorów, które zakrywają światła, gdy są wyłączone. Prototypowe projekty obu modeli są niemal gotowe do produkcji, choć niektóre detale, jak wyrafinowane koła czy szklany, lustrzany tył Saloona, mogą zostać uproszczone w wersji finalnej.
SUV Series 0 wyróżnia się innowacyjną klapą bagażnika, która rozciąga się na tył dachu, przypominając pokrywę bagażnika w klasycznych sedanach. Niski próg załadunkowy oraz zamykane schowki w przestrzeni bagażowej to praktyczne rozwiązania dla użytkowników. W przypadku Saloona uwagę zwraca kierownica w formie yoke, która obraca się do góry po otwarciu drzwi, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie.
Wnętrze prototypów wyposażono w nową platformę oprogramowania Asimo OS. System ten, nazwany na cześć humanoidalnych robotów Hondy, oferuje personalizowane i przewidujące funkcje. Przykładowo, system może sugerować stacje ładowania w pobliżu głównych tras lub lokalizacje przyjazne zwierzętom. Na zagłówkach przednich foteli umieszczono ekrany wyświetlające logo Honda.
Modele Series 0 będą wyposażone w technologię autonomicznej jazdy na poziomie 3, co oznacza możliwość jazdy bez trzymania rąk na kierownicy w określonych warunkach. Jednakże Honda zastrzega, że wdrożenie tej funkcji zależy od regulacji prawnych w poszczególnych stanach USA. Technologia ta była wcześniej wprowadzona w Japonii w modelu Honda Legend, ale amerykańskie przepisy stanowią większe wyzwanie.
Honda nie ujawniła jeszcze szczegółów dotyczących specyfikacji technicznych ani cen nowych modeli. Według wcześniejszych testów prototypowego crossovera Series 0 z układem napędowym umieszczonym w nadwoziu CR-V, osiągi były porównywalne z dwusilnikowym Hyundaiem Ioniq 5. Finalne nazwy modeli również mogą ulec zmianie, szczególnie w przypadku Saloona, którego nazwa może być trudna do zrozumienia na rynku amerykańskim.