Lynk & Co 10 EM-P – nowy hybrydowy sedan z zasięgiem do 192 km na prądzie i napędem 4x4

Wiadomości  Źródło zdjęć: Lynk & Co

Ogłoszony w zeszłym miesiącu hybrydowy sedan marki Lynk & Co – model 10 EM-P – został oficjalnie dodany do chińskiego katalogu nowych pojazdów i wkrótce trafi do sprzedaży. Auto bazuje na elektrycznym modelu Z10, ale zostało wyposażone w jednostkę spalinową oraz układ hybrydowy nowej generacji. Pełna prezentacja modelu ma nastąpić jeszcze w czerwcu, a debiut rynkowy planowany jest na bieżący kwartał.

Lynk & Co 10 EM-P to w istocie hybrydowy odpowiednik elektrycznego Z10 – pierwszego w pełni bateryjnego modelu marki. Wizualnie oba auta są niemal identyczne, a różnice ograniczają się głównie do przedniego zderzaka. Hybryda jest jednak nieco większa: mierzy 5050 mm długości, 1966 mm szerokości i 1487 mm wysokości, co oznacza, że jest o 22 mm dłuższa i 19 mm wyższa od Z10. Rozstaw osi pozostaje taki sam – 3005 mm. Klienci będą mieli do wyboru felgi w rozmiarze 19 lub 21 cali.

W przeciwieństwie do podstawowej wersji Z10, która jest tylnonapędowa, 10 EM-P oferowany będzie wyłącznie z napędem na wszystkie koła, dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych oraz 1,5-litrowej jednostki benzynowej o mocy 163 KM. Współczynnik sprawności cieplnej silnika wynosi imponujące 46,1%.

Model dostępny będzie z dwiema bateriami litowo-żelazowo-fosfatowymi do wyboru: 18,4 kWh oraz 38,2 kWh. Zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wyniesie odpowiednio 100 lub 192 km, a średnie zużycie paliwa w trybie hybrydowym – 5,27 lub 5,47 l/100 km.

Wyposażenie nowego sedana ma obejmować m.in. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz zaawansowany system wspomagania jazdy oparty na chipie Nvidia Drive Thor, co stawia go wśród najbardziej zaawansowanych technologicznie hybryd na rynku.

Lynk & Co należy obecnie do marki Zeekr – obie firmy są częścią koncernu Geely i planują wprowadzenie na rynek aż pięciu nowych modeli jeszcze w tym roku.