Mercedes-Benz przygotowuje elektrycznego „młodszego brata” G-Klasy – premiera w 2027 roku
Mercedes-Benz szykuje zupełnie nowy elektryczny SUV inspirowany legendarną G-Klasą. Model o roboczej nazwie Little G trafi do sprzedaży w 2027 roku i będzie stanowił bardziej kompaktową, ale równie luksusową alternatywę dla kultowego „G-Wagena”.
Decyzję o stworzeniu całej rodziny modeli pod submarką G-Class niemiecki producent ogłosił już kilka lat temu. Projekt „Little G” został po raz pierwszy wspomniany publicznie jesienią 2023 roku przez CEO marki, Olę Källeniusa. Oficjalna nazwa pojazdu nie została jeszcze ujawniona, ale pojawiają się sugestie, że model może nosić oznaczenie z małą literą „g”.
Najnowsze doniesienia wskazują, że pojazd zostanie oparty na platformie MB:EA (Mercedes-Benz Electric Architecture), przeznaczonej dla średnich i dużych modeli elektrycznych nowej generacji. To na niej zbudowany zostanie również nowy elektryczny GLC. W przypadku Little G mowa o 800-woltowej instalacji i nowej generacji akumulatorze trakcyjnym, który ma zapewnić zasięg do 700 kilometrów na jednym ładowaniu (cykl WLTP).
Design pojazdu ma w dużej mierze nawiązywać do klasycznej G-Klasy, ale z nowoczesnymi zmianami poprawiającymi aerodynamikę i efektywność. Little G będzie oczywiście autem w pełni elektrycznym – żadne inne wersje napędowe nie są planowane.
Według szacunków cena startowa pięciomiejscowego SUV-a ma wynosić około 70 000 funtów szterlingów. Dla porównania, elektryczny Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology kosztuje w Wielkiej Brytanii od 180 860 funtów.
Obecna elektryczna G-Klasa, czyli G 580, oferuje czteromotorowy napęd o łącznej mocy 587 KM i momencie obrotowym 1164 Nm. Akumulator o pojemności 116 kWh zapewnia zasięg do 473 km (WLTP). Nowy model ma nie tylko uzupełnić ofertę, ale także przyciągnąć klientów szukających luksusowego, ale bardziej kompaktowego SUV-a z duszą terenówki.
Warto dodać, że Mercedes-Benz jednocześnie dokonuje porządków w gamie modelowej: marka zamyka produkcję dostawczych modeli Citan, eCitan, T-Class i EQT – będących bliźniakami Renault Kangoo – i koncentruje się na bardziej luksusowych vanach bez bezpośrednich następców dla wspomnianych modeli.