Mercedes-Benz rezygnuje z klasy A. Nowa gama modeli będzie bardziej kompaktowa i globalna
Mercedes-Benz oficjalnie potwierdził, że nie planuje opracowywać nowej generacji hatchbacka klasy A. Jak poinformował dyrektor techniczny marki Markus Schäfer w rozmowie z Quattroruote, decyzja wynika z globalizacji oferty modelowej i uproszczenia gamy. Nowa podstawowa rodzina modeli Mercedesa będzie składać się jedynie z czterech pojazdów, w tym kompaktowej wersji kultowej klasy G.
Powodem rezygnacji z klasy A jest fakt, że model ten cieszył się popularnością głównie w Europie. Na innych rynkach, takich jak USA, Chiny czy Bliski Wschód, konsumenci zdecydowanie częściej wybierają sedany i SUV-y. Dlatego Mercedes-Benz nie zamierza inwestować w produkcję auta przeznaczonego wyłącznie na rynek europejski. Tym samym z oferty znikną również sedan klasy A oraz minivan klasy B.
Nowe podstawowe portfolio modeli Mercedesa już zaczyna się kształtować. Pierwszym przedstawicielem nowej generacji jest zaprezentowany niedawno Mercedes-Benz CLA – dostępny jako hybryda i elektryk. Wkrótce dołączy do niego wersja kombi oraz dwa SUV-y inspirowane modelami GLA i GLB, które mają zyskać bardziej sportowy charakter.
Za część terenową nowej linii odpowiadać będzie model znany roboczo jako „baby-G” – kompaktowy SUV wzorowany na klasie G. Według Schäfera, dla tej wersji potrzebna będzie całkowicie nowa platforma, ponieważ obecna architektura MMA, stosowana w CLA, nie pozwala na zapewnienie odpowiedniego prześwitu ani montaż dużych kół wymaganych przez ten typ pojazdu.
Mercedes-Benz planuje zakończyć formowanie nowej rodziny modeli w ciągu dwóch najbliższych lat. Choć strategia przewiduje premiery kolejnych samochodów elektrycznych, marka nie oczekuje, że udział elektryków przekroczy jedną trzecią całkowitej sprzedaży.