Nowa generacja Hyundai Nexo: więcej mocy i zasięgu dla wodorowego SUV-a

Wiadomości  źródło: Hyundai

Hyundai zaprezentował pierwsze zdjęcia i szczegóły techniczne nowego wcielenia modelu Nexo – crossovera zasilanego ogniwami paliwowymi. Pojazd zyskał nowy, wyrazisty design, przeprojektowane wnętrze, mocniejszy napęd i większy zbiornik na wodór. Terminu rozpoczęcia sprzedaży producent jeszcze nie podał.

Nowy Nexo wyróżnia się stylistyką Art of Steel, którą niemal w całości zaczerpnięto z pokazanego jesienią konceptu Initium. Charakterystyczne cechy to ostre linie nadwozia, unikalne tylne słupki, pikselowe reflektory oraz masywny plastikowy osprzęt ochronny. Wersja produkcyjna nie otrzymała jednak futurystycznego bagażnika dachowego znanego z prototypu.

Kabina została całkowicie przeprojektowana. Zastosowano nowy układ deski rozdzielczej i „lewitującą” konsolę środkową w stylu większego SUV-a Palisade. System multimedialny tworzą dwa 12,3-calowe ekrany, uzupełnione o wyświetlacz przezierny oraz boczne ekrany pokazujące obraz z kamer zamiast lusterek. Obsługę klimatyzacji przeniesiono na osobny panel dotykowy. Za nagłośnienie odpowiada zestaw 14 głośników Bang & Olufsen.

Nowy napęd wodorowy również przeszedł istotne zmiany. Dotychczasowy silnik o mocy 162 KM ustąpił miejsca jednostce o 204 KM. Pojemność zbiornika na wodór zwiększono z 6,33 do 6,69 kilograma, a ogniwo paliwowe generuje moc 110 kW. Z dodatkową baterią o pojemności 2,64 kWh nowy Nexo będzie w stanie pokonać nawet 700 kilometrów bez tankowania – niemal 100 km więcej niż poprzednik.

Nieoficjalnie mówi się, że Hyundai pracuje także nad wodorowym superautem, opartym na koncepcie N Vision 74. Technologię wodorową rozwija równolegle także Toyota, która w lutym zapowiedziała nową generację napędów tego typu.