Nowe zdjęcia nadchodzącego elektrycznego Range Rovera

Wiadomości 

Land Rover ujawnił nowe zdjęcia prototypu elektrycznego Range Rovera, podkreślając jego nowoczesny design, który pozostaje wierny dziedzictwu marki. Pojazd przeszedł intensywne testy w ekstremalnych warunkach Arktyki, gdzie temperatury spadają nawet do -40°C.

Prototyp, prezentowany w jednolitej czarnej kolorystyce, niemal nie różni się od spalinowej wersji Range Rovera dostępnej od 2022 roku. Land Rover podkreśla, że nowy model zachowuje charakterystyczny język stylistyczny marki, co sugeruje, że wersja elektryczna będzie subtelnie odróżniać się od wariantów z silnikami spalinowymi.

W trakcie testów skupiono się na wydajności skrzyni biegów, silników elektrycznych oraz elektroniki w ekstremalnych warunkach. To pierwszy pojazd marki wyposażony w akumulator i jednostkę napędową zmontowane wewnętrznie przez JLR. Zamiast tradycyjnego systemu kontroli trakcji opartego na ABS, zastosowano nowatorskie oprogramowanie precyzyjnie zarządzające poślizgiem każdego koła. Dzięki temu czas reakcji momentu obrotowego na każde koło skrócono z około 100 milisekund do zaledwie jednej milisekundy, co maksymalizuje trakcję na różnych nawierzchniach i znacząco poprawia komfort jazdy.

Choć szczegółowe dane techniczne nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo, że pojazd będzie korzystał z architektury ładowania 800V, co pozwoli na szybkie ładowanie i zwiększy efektywność energetyczną. Od grudnia ubiegłego roku JLR otworzył listę oczekujących na elektrycznego Range Rovera, a do lutego zanotowano ponad 16 000 zgłoszeń zainteresowanych klientów.

Elektryczny Range Rover ma oferować te same zdolności terenowe co wersje spalinowe, w tym możliwość brodzenia w wodzie o głębokości do 850 mm. Sugeruje się, że osiągi będą porównywalne z obecnym modelem V8, co wskazuje na moc zbliżoną do 523 KM. Oczekuje się, że pojazd będzie wyposażony w system z dwoma silnikami, co zwiększy zdolności napędu na cztery koła oraz umożliwi zastosowanie systemów takich jak wektorowanie momentu obrotowego, poprawiając tym samym potencjał terenowy.

Produkcja elektrycznego Range Rovera będzie odbywać się w Solihull, obok istniejących wersji z mild-hybrid i PHEV.