Polestar 2, 3 i 4 w wersjach Arctic Circle – elektryczne SUV-y w stylu rajdowym

Wiadomości 

Szwedzka marka należąca do koncernu Geely postanowiła przypomnieć o swoich sportowych korzeniach i zaprezentowała specjalne wersje Arctic Circle swoich modeli Polestar 2, 3 i 4. Nowe edycje mają nawiązywać do rajdowego dziedzictwa marki i stanowić potencjalną konkurencję dla Ford Mustang Mach-E Rally.

Już w 2022 roku Polestar zaprezentował koncepcyjną wersję Arctic Circle modelu Polestar 2, inspirowaną samochodami do rajdów zimowych. Jednak wtedy nie zdecydowano się na jej produkcję seryjną. Zmiana strategii przyszła wraz z nowym dyrektorem generalnym marki – Michaelem Loschellerem, który objął stanowisko w ubiegłym roku i zamierza podkreślić sportowy charakter elektrycznych modeli Polestar.

Wersje Arctic Circle modeli Polestar 2, 3 i 4 zostały przygotowane specjalnie na rajd FAT Ice Race 2025, który odbędzie się w austriackim Zell am See. Chociaż są to jeszcze prototypy, istnieją spore szanse, że trafią do produkcji – zwłaszcza że Ford udanie wprowadził na rynek swojego Mustanga Mach-E Rally, łączącego rajdowy styl z codzienną funkcjonalnością.

Każda z wersji Arctic Circle bazuje na topowej, dwusilnikowej odmianie z pakietem Performance Pack:

  • Polestar 2 – 476 KM i 680 Nm
  • Polestar 3 – 517 KM i 910 Nm
  • Polestar 4 – 544 KM i 686 Nm

Każdy z modeli otrzymał zmodyfikowane zawieszenie Öhlins z regulowanymi amortyzatorami i zewnętrznymi zbiornikami ciśnieniowymi. Prześwit został zwiększony o:

  • 30 mm w Polestar 2
  • 40 mm w Polestar 3
  • 20 mm w Polestar 4

Polestar 2 dodatkowo wyposażono w rozpórki przednich i tylnych kielichów, natomiast w Polestar 3 i 4 zamontowano tylko przednie rozpórki.

Samochody otrzymały także białe felgi OZ Racing, które w Polestar 3 i 4 są nową wersją Rally Legend, oraz opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus z kolcami.

Rajdowy charakter podkreślają dodatkowe cztery reflektory LED Stedi Quad Pro zamontowane na przednim pasie, szerokie błotniki oraz czerwone haki holownicze w przednich i tylnych zderzakach.

Polestar 3 został dodatkowo wyposażony w ekspedycyjny bagażnik dachowy ze świetlną belką LED, natomiast Polestar 2 i 4 mają specjalne mocowania na narty.

Wnętrza wszystkich modeli zostały wyposażone w sportowe fotele Recaro Pole Position, a Polestar 4 dodatkowo otrzymał hydrauliczny hamulec ręczny, podobny do tych stosowanych w autach do driftu.

Technicznie rzecz biorąc, wersje Arctic Circle są gotowe do seryjnej produkcji. Polestar musi jedynie zdecydować, czy znajdzie się na nie popyt. Biorąc pod uwagę sukces Forda Mustang Mach-E Rally, wersje Arctic Circle mogą trafić na rynek jako sportowa alternatywa dla miłośników rajdowego stylu.