Volkswagen ID. Cross – elektryczny odpowiednik T-Crossa

Wiadomości  Źródło zdjęć: Volkswagen

Podczas targów IAA Mobility w Monachium zadebiutował nowy kompaktowy SUV na prąd – Volkswagen ID. Cross. Choć oficjalnie pokazano go w formie koncepcyjnej, marka potwierdziła, że produkcyjna wersja trafi na rynek w drugiej połowie 2026 roku i będzie sprzedawana równolegle ze spalinowym T-Crossem.

ID. Cross bazuje na platformie MEB+, czyli zmodernizowanej architekturze znanej z większych modeli koncernu. W porównaniu z T-Crossem nowy elektryk jest nieco dłuższy (4161 mm) i ma większy rozstaw osi (2601 mm), co przełoży się na przestronniejszą kabinę. Oprócz 450-litrowego bagażnika przewidziano także 25-litrowy schowek pod przednią pokrywą.

Napęd stanowi 211-konny silnik elektryczny połączony z akumulatorem umieszczonym w podłodze. Choć producent nie zdradził jego pojemności, wiadomo, że na jednym ładowaniu auto przejedzie około 420 km według cyklu WLTP. Prędkość maksymalna została ograniczona do 175 km/h, a uciąg przyczepy wyniesie do 1200 kg.

Wnętrze otrzymało 11-calowy zestaw wskaźników i 13-calowy ekran multimedialny, a także nową kierownicę z fizycznymi przyciskami. Volkswagen zapowiada również obecność zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy Travel Assist, zwykle zarezerwowanych dla droższych modeli.

Wraz z modelem ID. Cross firma Volkswagen zaprezentuje na targach w Monachium zamaskowane prototypy hatchbacka ID. Polo, w tym sportową wersję GTI. Co ciekawe, to właśnie hatchback wejdzie do produkcji wcześniej niż crossover – już w pierwszej połowie 2026 roku.