Zeekr 7X po liftingu: większa moc, dłuższy zasięg i ultraszybkie ładowanie
Marka Zeekr rozpoczęła w Chinach przyjmowanie zamówień na zmodernizowaną wersję swojego elektrycznego SUV-a 7X. Model otrzymał mocniejsze silniki, wydajniejsze baterie i krótszy czas ładowania. Ceny zostaną ogłoszone tuż przed rozpoczęciem dostaw, które zaplanowano na 28 października.
W podstawowej, tylnonapędowej wersji silnik elektryczny generuje teraz 503 KM (wcześniej 421 KM), co skróciło przyspieszenie od 0 do 100 km/h z 5,8 do 5,4 sekundy. Samochód nadal korzysta z 75-kWh baterii litowo-żelazowo-fosforanowej Gloden Brick, jednak zasięg wzrósł z 605 do 620 kilometrów. Dzięki architekturze 800 V można naładować akumulator z 10 do 80% w zaledwie 10,5 minuty.
Wersje wyższe otrzymały 103-kWh akumulator od CATL (zamiast wcześniejszego 100-kWh) oraz architekturę 900 V, co przekłada się na jeszcze lepsze osiągi i zasięg. Wariant z jednym silnikiem może przejechać do 802 km, a wersja z napędem na cztery koła – do 715 km. Moc układu wzrosła z 646 do 795 KM, co pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,98 sekundy.
Modernizacja objęła też system wspomagania kierowcy G-Pilot H7, który w każdej wersji jest teraz montowany standardowo. Jego sercem jest nowy procesor Nvidia Drive U-Thor o mocy obliczeniowej 700 TOPS, zapewniający szybsze przetwarzanie danych z czujników i kamer.
Dotychczasowy Zeekr 7X kosztował w Chinach od 229 900 do 269 900 juanów (ok. 117 000–138 000 zł). Od początku roku do września marka sprzedała ponad 52 tysiące egzemplarzy, co stanowi 36% całkowitej sprzedaży Zeekr.