Koniec ery: ostatni Nissan GT-R R35 zjechał z taśmy w Japonii
W fabryce Tochigi wyprodukowano ostatni egzemplarz Nissan GT-R generacji R35. Samochód w wersji T-Spec Premium Edition, polakierowany na charakterystyczny, głęboki fiolet, stał się symbolicznym zamknięciem 18-letniej historii tego kultowego modelu.
Łącznie od 2007 roku powstało około 48 tysięcy sztuk GT-R R35. Ostatnie auto trafiło do klienta w Japonii, gdzie ulokowano ponad jedną trzecią całej produkcji. Producent nie ujawnia, czy finałowy egzemplarz otrzymał status kolekcjonerski, czy sprzedano go na zwykłych zasadach.
Przez lata R35 ewoluował – zawsze z napędem na cztery koła ATTESA ET-S i silnikiem VR38DETT. Początkowo oferował 380 KM, by w końcowych latach osiągnąć 570 KM, a w wersji Nismo nawet 600 KM.
Dyrektor ds. produktów, Ivan Espinosa, podkreślił, że to nie definitywne pożegnanie z GT-R: „Chcemy, aby pewnego dnia oznaczenie GT-R powróciło”. Nissan nie zdradza jednak, kiedy i w jakiej formie mógłby pojawić się następca – potencjalny R36 pozostaje na razie w sferze planów.