Maserati traci inwestycje – brak środków na nowe modele
Jak informuje Autocar, koncern Stellantis zrezygnował z planowanych inwestycji o wartości 1,5 miliarda euro na rozwój Maserati. Decyzja wynika z niskiej rentowności luksusowych elektryków, spadku zysków koncernu oraz słabych wyników sprzedaży włoskiej marki.
Brak finansowania prawdopodobnie doprowadzi do zamknięcia kilku kluczowych projektów, w tym elektrycznych wersji sedana Quattroporte i SUV-a Levante, a także planowanego Maserati MC20 Folgore.
W 2024 roku sprzedaż Maserati spadła ponad dwukrotnie – firma dostarczyła klientom jedynie 11,3 tysiąca samochodów w porównaniu do 26,6 tysiąca w 2023 roku. Kryzys marki niepokoi również włoski związek zawodowy FIM, do którego należy wielu pracowników Maserati.
Sytuacja Maserati odzwierciedla szerszy kryzys w Stellantis. Koncern odnotował spadek globalnej sprzedaży o 12% w 2024 roku, co przełożyło się na 70-procentowy spadek zysków netto. W ramach nowej strategii oszczędnościowej kierownictwo Stellantis ponownie rozważa zamknięcie niektórych marek, czemu sprzeciwiał się były CEO, Carlos Tavares.
Jednym z głównych kandydatów do likwidacji jest francuski DS, który przechodzi obecnie transformację. Marka zamierza skupić się na luksusowych elektrykach i już zaprezentowała nowego flagowego sedana o zasięgu do 750 km.