Peugeot 308 po liftingu

Wiadomości  Źródło zdjęć: Peugeot

Gama modelu Peugeot 308 trzeciej generacji (hatchback i kombi) przeszła modernizację, która objęła zarówno wygląd, jak i technikę. Najważniejsze zmiany dotyczą wersji hybrydowych i elektrycznych – pojawiła się nowa, siedmiobiegowa skrzynia typu „robot” z podwójnym sprzęgłem oraz większe akumulatory, co poprawiło zasięg.

W odmianie PHEV dotychczasowy 8-stopniowy automat Aisin zastąpiono 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową, a moc układu wzrosła do 195 KM (+15 KM). Bateria powiększyła się do 17,2 kWh (wcześniej 12,4 kWh), co pozwala przejechać do 85 km w trybie elektrycznym według WLTP.

W pełni elektryczny e-308 otrzymał akumulator 58,4 kWh zamiast 54 kWh. Dzięki temu zasięg wzrósł do 450 km (zamiast 415 km). Ładowanie od 20 do 80% zajmuje ok. 30 minut. Silnik elektryczny generuje 156 KM.

W gamie pozostaje również diesel 1.5 o mocy 130 KM, jednak już tylko z automatyczną, 8-stopniową skrzynią – manual zniknął z oferty. Słabsza hybryda (145 KM) korzysta z 1.2-litrowego benzyniaka i 48-woltowego systemu zintegrowanego z nową skrzynią.

Z zewnątrz zmiany skoncentrowały się na przedniej części nadwozia: reflektory straciły charakterystyczne „kły” LED, grill bez ramki zyskał podświetlane elementy, a w topowych wersjach świeci się także logo. Tył auta pozostał praktycznie bez zmian, a we wnętrzu pojawiła się nowa grafika cyfrowych zegarów.

Sprzedaż odświeżonego Peugeota 308 w Europie ruszy jesienią 2025 roku.